Página Inicial > Eventos
Musei Capitolini, Palazzo Nuovo
27 diciembre 2012 - 6 enero 2013

In occasione delle festività natalizie Roma Capitale, organizza nelle sedi dei Musei Capitolini in Palazzo Nuovo, del Museo Nazionale Romano in Palazzo Altemps, in Palazzo Massimo, in Terme di Diocleziano, in Crypta Balbi, del MAXXI – Museo Nazionale delle Arti del XXI secolo, della Galleria Nazionale d’Arte Moderna l’evento Natale Con i Tuoi … Nei Musei!

Conferenza a cura dell’archeologa Marina Mattei e della Storica dell’Arte Emma Marconcini, della Sovraintendenza ai Beni Culturali di Roma Capitale.

Conferenza a cura dell’archeologa Marina Mattei e della Storica dell’Arte Emma Marconcini, della Sovraintendenza ai Beni Culturali di Roma Capitale.

Incanti Mediterranei - Tessere di musica, danza e storia
Palazzo Nuovo, Musei Capitolini
1 diciembre 2012

Concerti nell'ambito di Musei in Musica

Esedra del Marco Aurelio, Musei Capitolini
1 diciembre 2012

Concerti nell'ambito di Musei in Musica

Conferenza a cura di Miriam Mirolla - Accademia di Belle Arti di Roma

6 octubre 2012

The Roman folk song is the meeting place for this all female acoustic band, where serenade and folk songs meet lyrics written by great authors.

Divinamente Roma 2012
8 junio 2012

Sorelle Vahdat in concerto

Pagine musicali dalla Tosca di Giacomo Puccini
Sala dell’Esedra del Marco Aurelio
25 mayo 2012

Spettacolo unico per rivivere il fascino della Tosca nei luoghi simbolo dell’opera di Giacomo Puccini.

Exedra of Marcus Aurelius
19 mayo 2012

A concert of Roman folk and traditional music.

Esedra del Marco Aurelio
19 mayo 2012

The event is part of the Night of Museums programme.

17 abril 2012

An event by Nicoletta Cardano, as part of the XIV Culture Week.

3 abril 2012

Google has always been committed to promoting culture via the Internet, to make heritage accessible to as many people around the world as possible. This is a special event, which marks a new turning point for achieving this goal.

Carvings, cameos and seals
8 febrero 2012

The museum's glyptic collection of the Foundation Dino and Ernesta Santarelli represents the culmination of a cultural project, started in 2010 with the presentation of the Foundation at the Campidoglio and with the loan of the collection to the Capitoline Museums. The collection spans five millennia, with items coming from ancient Egypt, the Near East, the greek-Roman world and modern Europe.
Attending the event:
PAOLA SANTARELLI President of the Fondazione Dino ed Ernesta Santarelli
ANGELA GALLOTTINI Scientific Committee and curator of the exhibition catalogue
CLAUDIO PARISI PRESICCE Director of the Museum

Incontro di studio nell'ambito della mostra "Il Vello d'oro. Antichi tesori della Georgia", in corso ai Mercati di Traiano.